۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۶۲۶۲۴۴
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی:

مردم افراد ثابت قدم در مسیر انقلاب را انتخاب کنند | به دنبال وحدت هستیم

مردم افراد ثابت قدم در مسیر انقلاب را انتخاب کنند | به دنبال وحدت هستیم
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مشکلات موجود نتیجه ناکارآمدی برخی مسؤولان است، گفت: مردم باید افراد اصلح و ثابت قدم در مسیر انقلاب را انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) صبح امروز در بیست و پنجمین همایش سراسری تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و الزامات آن که در مصلی قدس قم برگزار شد، با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب برای نگاشتن بیانیه گام دوم وقت بسیاری گذاشته اند، گفت: ما باید برای تبیین این بیانیه ارزشمند وقت بگذاریم و راحت از کنار آن عبور نکنیم.

وی با بیان اینکه باید با مطالعه بیانیه گام دوم توقع ایشان را از خودمان بدانیم، ادامه داد: همواره باید از خود بپرسیم که رهبری از ما چه توقعی دارند و ما هم اکنون در کدام نقطه قرار داریم.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با اشاره به اینکه مجلس تراز اسلامی آن مجلسی است که مطالبات مقام ولایت را پیاده کند، بیان کرد: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب در می یابیم که رهبر معظم انقلاب توجه ویژه ای به جوانان مملکت دارند و آنها را کلید حل مشکلات می دانند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز برخی افراد در مملکت قائل به کارآمدی دین در همه عرصه ها نیستند و به صورت ماهوی با انقلاب معارضه دارند، تأکید کرد: این افراد همواره می پندارند عزت و ثروت را باید از غرب دریافت کرد، بنابراین ما باید از انتخاب اینگونه افراد در رده های مسؤولیتی پرهیز کنیم.

وی با تأکید بر اینکه دین از سیاست جدا نیست، افزود: امروز برخی مسؤولان ما سکولار هستند و می پندارند دین کارآمدی خود را از دست داده است؛ این در حالی است که رهبری در بیانیه گام دوم، انقلاب را طلوعی بدون افول و غروب دانسته اند و تأکید کرده اند که خورشید انقلاب هر روز درخشان تر از روز قبل است.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با بیان اینکه یکی از ویژگی انقلاب در بیانیه گام دوم آن است که هیچگاه اسباب دلزدگی افراد را فراهم نمی کند، ابراز کرد: انقلاب اسلامی در کلام رهبری یک موجود زنده و فعال تلقی شده است؛ هر چقدر به حقیقت انقلاب نزدیک تر شویم درمی یابیم که پویاتر و پاسخ دهنده تر است و هیچ ناکارآمدی ندارد.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه بعضی مسؤولان با عملکرد نادرست خود سبب رویگردانی و دلزدگی برخی افراد از انقلاب اسلامی شده اند، عنوان کرد: ما باید در انتخابات ها به انقلابی ها رأی دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه طبق بیانیه گام دوم، انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته خودسازی کرده است و راهپیمایی اربعین یکی از جلوه ها و برکات این خودسازی است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی مردم را وارد صحنه کرده و نقش آنها در تعیین سرنوشتشان پررنگ ساخته است.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با اشاره به اینکه امروز انقلاب اسلامی در حال آماده سازی افراد برای حکومت جهانی واحد است، گفت: انقلاب اسلامی طرح حکومت واحد آمریکایی ها و غربی ها را بر هم زده و در حال آماده سازی زمینه تمدن دولت ظهور است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه انقلاب اسلامی متحرک و پویا بوده، اما اهداف آن ثابت است، بیان کرد: مشاهده حرکت های زیگزاگی در جامعه حاکی از آن است که برخی هدف اصلی را گم کرده اند؛ طبق تأکیدات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم حفظ انقلاب به معنای حفظ وضعیت موجود نیست، بلکه باید با قدرت رو به جلو حرکت کنیم تا به اهداف و ارزش های اصلی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی مسؤولان اهداف انقلاب را فراموش کرده و به سوی مسیرهای دیگر در حرکت هستند، خاطرنشان کرد: ما نباید حرکت های اشتباه مسؤولان را توجیه کرده و از آنها حمایت کنیم؛ مسؤولان باید در مسیر انقلابی گری حرکت کنند، در غیر این صورت کارشان قابل توجیه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با تأکید بر اینکه مشکلات موجود نتیجه ناکارآمدی برخی مسؤولان است، ابراز داشت: انقلاب هیچ ناکارآمدی ندارد، بلکه مشکلات موجود ناشی از ضعف تدابیر و عملکرد برخی مسؤولان است.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه ما در انتخابات ها باید طبق شاخص های انقلابی گری حرکت کنیم، بر ضرورت انقلابی عمل کردن مردم در انتخابات مجلس تأکید و تصریح کرد: ما برای انتخابات پیش رو به دنبال وحدت هستیم، اما نه وحدتی که به شکست منجر شود؛ مردم باید افراد اصلح و ثابت قدم در مسیر انقلاب را انتخاب کنند./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
حسین ثالث موید
ارسال نظرات